Pages

Monday 15 August 2011

Cartea 2 - Jo Nesbo - The Snowman


Pe Jo Nesbo l-am gasit intr-o statie de metrou, cand tocmai terminasem cu Stieg Larsson. Era un ditamai afisul cu The Snowman pe un perete intreg. Si avea o bulina maaare cu "the next Stieg Larsson". Cum sa refuz asa ceva? Cum? Nu se putea.

3 zile mai tarziu mi-a venit frumos cartea acasa de la bookdepository si asa au inceput alte nopti albe.

The Snowman este de fapt volumul 5 in scrierile lui Nesbo. Dar nu prea conteaza cu care incepi. In afara de conturarea personajelor de-a lungul a 6 carti, cam fiecare este o poveste de sine statatoare. Good guy, bad guy. Desi the good guy nu este chiar modelul perfect.

Harry Hole este (fost) alcoolic, (viitor) drogat si cel mai bun detectiv al sectiei de Criminalistica din Oslo, vesnic indragostit de Rackel. Si trebuie sa prinda un om de zapada. Pentru ca, in afara de asta, criminalul in serie din volum nu prea lasa alte urme.

Diverse cotidiene l-au numit "the next Stieg Larsson", fenomenal, incitant. Eu... nu il numesc asa.

Nesbo reuseste sa te tina cu sufletul la gura, dar parca nu ca Larsson. Vrei musai sa afli cine e personajul rau pana la urma dar la final ramai cu un gust oarecum amar. Oarecum de "atata tot?" si "de ce era nevoie de atata drama?"

As minti daca as spune ca nu mi-a placut, dupa  The Snowman, am citit toata seria, de la prima la ultima. Pot spune ca Nesbo este un scriitor care evolueaza cu fiecare carte.

Nu pot povesti o carte politista. Nu pot contura personaje pentru ca ar insemna sa le conturez unul in functie de celelalt si mai ales in functie de poveste.

Dar The Snowman este o carte perfecta pentru "spalat creieri" pe malul marii sau seara, inainte de culcare :)

Nota mea: 8.5 / 10

No comments:

Post a Comment